środa, 28 września 2016

Ogranicza nas wolność?

Jak to jest, że mając prawo do wolności, do podejmowania własnych decyzji, do życia według własnych zasad, w ogóle z nich nie korzystamy?
Czyżbyśmy bali się ryzyka? A może boimy się co inni powiedzą?

Niestety mam wrażenie, że nadal żyjemy w społeczeństwie, które w pewien sposób zazdrości
i świadomie bądź nie, ogranicza ludzi, którym coś w życiu wyszło, którzy mają odwagę żyć według tego
co czują, a nie tego co każą im rodzice, bądź co wypada.



Z czego wzięło się nasze polskie przeświadczenie, że skoro ktoś zarabia więcej niż sąsiad na pewno ukradł? A ta laska spod 10, to na pewno dała prezesowi ...., wiadomo czego... i pewnie dlatego kupiła sobie tą wypasioną furę. Agata dostała 5 z matmy, chociaż wcześniej miała same 2 - nauczycielka zaprasza na rozmowę bo pewnie ściągała.

Sama miałam kiedyś podobną sytuację jak "Agata". W podstawówce byłam raczej słaba z polskiego. Gramatyka nie była dla mnie. W pisaniu charakterystyk czy streszczeń nigdy nie szło mi dobrze.
A to tekst był za długi, a to odeszłam od narzuconego tematu. W 4 klasie nauczycielka kazała napisać nam odpowiadanie na dowolny temat. Napisałam. Byłam z siebie dumna. A wiecie co zrobiła kochana Pani
od polskiego? Przy całej klasie nawrzeszczała na mnie, że ściągnęłam opowiadanie z internetu bo jest na mnie ZA DOBRE, że za to należy się 6. Zrobiło mi się tak przykro, że rozryczałam się jak bóbr. Przez całe następne dwie godziny lekcyjne miałam odtwarzać opowiadanie w zeszycie. Odtworzyłam. I wiecie co? Dostałam 5- za błędy interpunkcyjne.

Faktycznie, jest tak, że inni usiłują nas ograniczać. Tylko dlaczego my się temu poddajemy?
Ogranicza nas wolność, strach przed tym, co moglibyśmy osiągnąć, gdybyśmy poszli tą wymarzoną drogą, gdybyśmy z całych sił harowali na własny sukces i go osiągnęli.
Dlatego większość z nas woli dalej funkcjonować z strefie komfortu, czasem pomyśleć co by było gdyby... i udawać, że jest OK.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz