czwartek, 30 marca 2017

Jak wybrać kościół na ślub i na co uważać?

Zdjęcie pochodzi z serwisu: www.przewodnikmp.pl



Kiedyś było tak, że ślub odbywał się w parafii, do której należała panna młoda. W tym momencie jest duża dowolność. Często para decyduje się na ślub w parafii młodego, a nawet w parafii, do której żadne z młodych nie należy, ale np. podoba im się kościół jako budynek. 

Nie będę się tutaj rozpisywać, tak długo jak na poprzednim poście: Organizacja ślubu i wesela - od czego zacząć? bo uważam, że jest to zbędne. Chcę pominąć wszystkie względy religijne i opisać temat zwięźle (chociaż solidny początek miałam już gotowy, ale jednak stwierdziłam, że trzeba zmienić koncepcję). 


Oprócz jakiegoś emocjonalnego przywiązania do parafii, powinniśmy brać jeszcze pod uwagę kwestie organizacyjne. Po krótki namyśle ten post powinien mieć tytuł: Czego możesz się bać przy organizacji ślubu w kościele? 



  • proboszcz może nie zgodzić się na przystrojenie kościoła,
  • proboszcz zleci wystrój kościoła jakimś paniom z parafii i nie będziesz miała nic do gadania,
  • przed samiutkim ślubem okaże się, że co łaska, to jednak więcej niż myśleliście, 
  • ksiądz podczas mszy, może nie wyrazić zgody na nagrywanie siebie,
  • ksiądz może nie wyrazić zgody na nagrywanie kazania,
  • albo co gorsze, może w ogóle nie wyrazić zgody na uczestnictwo fotografa i kamerzysty w ceremonii,
  • po ślubie, weselnej zabawie itd. możesz mieć problem z odbiorem dekoracji z kościoła np. z wazonami.
Nie chcę tutaj nikogo straszyć, ale są to sytuacje z życia wzięte, które obiły mi się o uszy...

Jak wybrać kościół na ślub?
Najlepiej po prostu zebrać opinie wśród rodziny, znajomych na temat organizacji ślubu w danym kościele.
Zdaję sobie z tego sprawę, że ślub to przede wszystkim przysięga, ale z drugiej strony każda z nas chce żeby był to wyjątkowy czas i wszystko przebiegło idealnie. Nie wyobrażam sobie na swoim ślubie kłótni kamerzysta vs. ksiądz, o której ostatnio słyszałam. 

U mnie w mieście jest jeden kościół, który słynie z przyjaznej atmosfery, miłych księży i pięknych ślubów. Niestety ja swój research zaczęłam robić po ustaleniu daty i godziny w kościele. Stwierdziliśmy, że nic już nie będziemy zmieniać i jakoś to będzie ;) 

Nie będę się rozpisywać nad tym jak dokładnie wygląda 'procedura ślubna' bo na ten temat, mamy już wiele artykułów w sieci np. ten

Napisanie tego posta sprawiło mi trudność.. z jednej strony ślub w kościele to bardzo emocjonalne, duchowe przeżycie, ale z drugiej strony mamy całą tą organizację, do której trzeba podejść praktycznie i oschle czasami... 

Jeśli kogoś interesuje tematyka ślubno/weselna odsyłam do poprzedniego posta Organizacja ślubu i wesela - od czego zacząć? Jak znaleźć wymarzoną salę weselną? i już zapraszam do następnego wpisu, który będzie dotyczył wyboru zespołu, fotografa i kamerzysty 😆

4 komentarze:

  1. Wydaje mi się, ze dobrą opcją jest wzięcie ślubu w kościele, w którym się chce. A nie odgórnie narzucone że ma być w tym i zaden inny nie wchodzi w grę. Zwłaszcza, jeżeli jest jeden kościół a terminów brakuje.. np. u mnie w mieście zdarza się, że jest ślub za ślubem i ledwo odjedzie jedna para młodych zaraz przyjeżdża druga ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My mamy ślub o 17. Przed nami jest para, która bierze ślub o 16, więc dosłownie się miniemy w drzwiach...

      Usuń
  2. Ja bym po prostu chciała ślub ( o ile zdecydujemy się na kościelny) w mojej parafii rodzinnej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli jesteś pewna, że przygotowania i cała ceremonia minie spokojnie, to oczywiście to jest najlepszy pomysł :) Mi po usłyszeniu kilku historii z miasta szczena opadła, dlatego po ustaleniu terminu zastanawialiśmy się nad zmianą kościoła. Ale potem stwierdziliśmy, że to za dużo zachodu i jakoś to będzie :P tym bardziej, że wzięcie papierka o odbyciu bierzmowania też trochę kosztuje...

      Usuń